האוטו שלי קטן וירוק

לאחרונה אני נוהג בסמארטפון. הוא מלא בכפתורים, הוא משופע במסכים, אני טוען אותו בלילה, ומשתמש בו במהלך היום.

כן, לפני שנה בדיוק, הפקדתי אצל קרסו את ג'יפ הבנזין הבזבזני שלי, לטובת ניסאן ליף קטנה ומעט כעורה, מודל 2012, שנוסעת אך ורק על חשמל.

לגיטימי שתחשבו. מי האידיוט, שאחרי האדמה החרוכה שהותיר שי אגסי, יעבור לרכב חשמלי? אז הנה, זה אני.

הפרטים היבשים: רכב קטן, חמישה מקומות, ארבע דלתות. שמונה שעות בערך לטעינה מלאה מאפס. על הנייר זה אמור להספיק ל-120 ק"מ של נסיעה, בפועל זה הרבה פחות.

nissan-leaf-super-black.jpg

הניסאן ליף בפוזה מגרה

היתרונות: הוא מהיר כמו טיל, הוא כיפי לנהיגה ממש, והוא שקט כמו המוות. יש את העניין של הסביבה והזיהום וכו' שעושה נעים על המצפון, בכל פעם שאני נכנס אליו, וכמובן, מחיר האחזקה השוטפת ששואף לאפס. לא מדדתי במדויק, אבל אני מעריך שנוספו לחשבון החשמל שלי כמאה שקלים בחודש. על ג'יפ הבנזין שלי הייתי מוצא אלפיים. חודש בחודשו.

החסרונות: אחד ויחיד ומשמעותי, הסוללה. באקלים הישראלי חובה להדליק מזגן, מה שמקלף לא מעט מהסוללה, ובהתאמה מהקילומטרים המתאפשרים לנסיעה. אני גם לא אוהב לנסוע במצב eco החסכוני והמזדחל, אלא במצב הרגיל, ככה שבפועל מדובר על בערך 70-80 ק"מ עד שתתרוקן הסוללה. כשזה יקרה, אם לא תהיה ליד עמדת הטעינה, כדאי שיהיה לך בשלוף, טלפון של גרר.


בפוזה קצת פחות מגרה, מחוץ לחנייה, עם קקה של ציפורים, עמדת הטעינה משמאל, ומדבקות רכב התצוגה שכבר שנה אני מתעצל להסיר

אני ממש אוהב את הניסאן ליף שלי, אבל בכנות, זה לא רכב שיתאים לכל אחד. בדקו את עצמכם:

1. יש לכם חניה פרטית שאפשר להתקין בה עמדת טעינה?

2. אתם צריכים רכב לנסיעות קצרות כמו עבודה וחזרה, קצת סידורים והסעות של הילדים?

3. אתם מבינים שזה לא הרכב לנסוע איתו לחופשה המשפחתית או לטקס סיום קורס קצינים במצפה רמון?

4. אתם מוכנים לשלם כ-135,000 שקל על החוויה המוטורית-אקולוגית הזאת?

אם עניתם בחיוב על כל השאלות, אז אני ממליץ בחום.

נכון, הרבה יירתעו מקוצר הסוללה, ובצדק. אני מניח שבקרוב הטכנולוגיה תשתפר, וזמן הסוללה יגדל. לא משנה מתי תקנה, הרי תמיד, ומהר מדי, יבוא דגם חדש שיגרום לך להתחרט. ככה זה עם סמארטפונים.

#גאדגטים

תנו אהבה
No tags yet.
תגיות
פוסטים קודמים